Jak właściwie oznaczyć przestrzeń w sklepie?

Chociaż wiele handlowców decyduje się na sprzedaż w sieci, a już co drugi Polak robił zakupy on-line wciąż sklepy stacjonarne są wiodącym sposobem nabywania towarów. Prowadzone badania wskazują jednak na dynamiczne zmiany w zachowaniu konsumentów, które wymagają zmian także w podejściu do klienta. Jedną z takich zmian jest właściwa organizacja przestrzeni i jej oznakowanie w punktach sprzedaży za pomocą szyldów reklamowych, tablic informacyjnych.

Pozwól klientowi znaleźć twój sklep

Żeby klient mógł coś u ciebie kupić, najpierw musi cię znaleźć i wybrać właśnie twój sklep. Dlatego potrzebujesz dobrze zaprojektowanego szyldu reklamowego i jeśli to konieczne tablicy z informacją jak do niego dotrzeć. Pamiętaj, aby szyld był spójny z całą identyfikacją wizualną twojego sklepu, estetyczny i jednoznacznie wskazywał branżę, w której działasz. Postaw na prosty przekaz i przykuwającą wzrok formę. Szyld reklamowy powinien także współgrać z charakterem budynku, w którym jest zlokalizowany. Na starej kamienicy niekorzystnie wygląda krzykliwa czcionka, a na elewacji nowoczesnego budynku nie sprawdzi się napis w stylu gotyckim. Każdy element szyldu powinien być przemyślany, ale często właściciele sklepu bagatelizują tę ważną kwestię.

Zobacz jak prezentują się nasze tablice informacyjne»

Ułatw zakupy – oznacz przestrzeń

Nikt nie lubi czuć się zagubiony, dlatego nie pozwól, by twoi klienci poczuli się tak w twoim sklepie. Wykorzystaj tabliczki informacyjne i wyraźnie oznacz kluczowe punkty w twoim sklepie – kasę, przymierzalnie, rodzaje produktów (AGD, owoce, warzywa, pieczywo) albo poszczególne działy (damski, dziecięcy, męski), punkt obsługi klienta. Tablice informacyjne to jasny komunikat dla klienta gdzie może znaleźć interesujące go produkty albo pomoc specjalisty. Podobnie jak w przypadku szyldu, pamiętaj, aby tabliczki korespondowały z wystrojem wnętrza i firmową kolorystyką. Nie szalej z grafiką i oryginalnymi napisami. Wybierz ciekawą, ale czytelną czcionkę. Zwróć uwagę na rozmiary tablic informacyjnych – powinny być widoczne z niemal każdego punktu sklepu, by klient od razu wiedział, w którą stronę ma iść, by dostać produkt czy usługę, jakie w danej chwili są mu potrzebne. Odpowiednia nawigacja zapewnia konsumentowi poczucie bezpieczeństwa i kontroli nad sytuacją, co przekłada się także na jego decyzje zakupowe.

Zamów u nas czytelną tablicę informacyjną»