Po co firmie reklama

Niezależnie od tego czy prowadzisz sklep mięsny, gabinet masażu czy agencję nieruchomości zakładając własny biznes powinieneś wziąć pod uwagę wiele czynników. Jednym z nich jest identyfikacja wizualna twojej firmy, która jest jasną informacją dla twoich potencjalnych klientów o oferowanych produktach, usługach i umożliwia szybkie odróżnienie ciebie od konkurencji. Najprostszym sposobem jest inwestycja w tablice i szyldy reklamowe.

Zalety szyldów i tablic reklamowych

Kluczowym elementem zewnętrznej wizualizacji firmy są szyldy i tablice reklamowe. Umieszczane są zazwyczaj na budynku, w którym znajduje się twoja firma (elewacja, okna wystawowe, drzwi wejściowe) albo w jej pobliżu. Dobrze skonstruowany szyld czy tablica reklamowa:

  • wskazuje lokalizację firmyszyld reklamowy z nazwą umieszczony na budynku wyraźnie wskazuje twoją siedzibę, a tablice reklamowe zawierają adres, wskazówki (strzałki, mapki), dzięki którym klienci w łatwy sposób do ciebie dotrą,
  • zachęca do wejścia i skorzystania z oferty czy usług – oryginalna grafika, typografia i kolorystyka powinny jednoznacznie kojarzyć się z oferowanymi produktami, usługami oraz podkreślać ich jakość i wyjątkowość. Warto pamiętać, że większość ludzi to wzrokowcy, których przyciągają przedmioty wyglądające atrakcyjnie. Klienci zwracający uwagę na szyld od razu dokonują oceny i decyzji czy warto skorzystać z oferowanych przez ciebie usług oraz produktów.
  • wyróżnia firmę spośród konkurencji – oryginalna i wyraźna tablica reklamowa ma duży wpływ na wybór klienta. Szyld powinien być spójny z kolorystyką, typografią i innymi elementami identyfikacji wizualnej, które tworzą unikalny image firmy. W walce o przychylność konsumentów liczy się każdy detal. Jeśli obok siebie znajduje się kilka firm oferujących zbliżone produkty klient kieruje się względami estetycznymi i podświadomie wybiera firmę, której identyfikacja wizualna jest mu najbliższa, np. jeśli szuka uczciwego i solidnego kantoru najpierw zwróci uwagę na ten, na którego szyldzie wykorzystano odpowiednią typografię – masywne litery kojarzące się z solidnością.
  • odzwierciedla filozofię firmy – nowoczesny szyld reklamowy wskazuje na dynamizm i dostosowanie się do zmieniających realiów. Klient wie, że w takiej firmie spodziewać się może fachowej obsługi, produktów i usług wysokiej jakości. Jest doskonałym zamanifestowaniem pozytywnych zmian i pełnej gotowości na to, co przyniesie przyszłość. Pokazuje, że dana marka wie, w jakim kierunku chce podążać i jest do tej podróży świetnie przygotowana. Stara, zaniedbana tablica rodem z lat 80. zapowiadać może coś z goła odmiennego – mrukliwą sprzedawczynię w przydymionym fartuchu i produkty pamiętające czasy Gierka. To oczywiste, że klient wybierze firmę z nowym lśniącym szyldem reklamowym.

Zobacz realizacje naszych szyldów reklamowych»